resetipset.blogg.se

Skriver om resor att göra och hotell att bo på...

Vi börjar med Norge...

Publicerad 2014-03-17 13:46:31 i Allmänt,

...eller närmare bestämt Oslo och Bergen. Norge har mycket att erbjuda inom till exempel storstadsliv genom sina städer Oslo och Bergen, men framförallt kanske man tänker på natur och vildmark när Norge kommer på tal. Jag hade aldrig tidigare varit i någon av städerna när jag planerade min norska roadtrip och visste inte var jag skulle bo  varken i Oslo eller Bergen, man vill ju att hotellet skall ligga hyfsta bra till i staden. Men efter att ha surfat runt lite på olika sidor om hotell i Oslo och Bergen fixade jag det.
Landet är förknippat med de vackra fjordarna med omgivande fjäll som mäktigt reser sig flera hundra meter över vattnet. Ett häftigt land att besöka sommar som vinter.

 Norges huvudstad och största stad är som de flesta vet Oslo, med Bergen som god tvåa. Båda städerna är populära resmål, Oslo för storstadslivet som erbjuder shopping, restauranger och uteliv. Bergen om du vill uppleva naturen då staden är en bra utgångspunkt för turer till fjordarna i Hardanger och Sogn, Sunnfjord och Nordfjord, alla berömda för sina ståtliga fjäll, vattenfall, glaciärer och idylliska orter.

 

 

 

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela